RADY DOTYCZĄCE PICIA KAWY


1. Tylko organiczna

W dzisiejszych czasach istnieje wiele kaw organicznych. Dzięki temu można uniknąć pestycydów, które są używane w większości kaw „komercyjnych”. Należy także unikać kaw, które są pełne sztucznych aromatów.

2. Zmielona w domu

Istnieją zdrowe składniki występujące w kawie, ale najwięcej w świeżo zmielonej. Zakup całego ziarna i zmielenie go w domu daje najwięcej przeciwutleniaczy i lepszy smak.

3. Zrezygnuj z cukru

Cukier to „puste kalorie” prowadzące do stanu zapalnego w organizmie. Niektóre napoje kawowe mają tyle cukru, co w jednym posiłku. Spróbuj zastąpić go mlekiem kokosowym lub migdałowym. Każde z nich ma trochę słodyczy, co może pomóc w całkowitym zaprzestaniu spożywania cukru. Unikaj sztucznej, aromatyzowanej śmietanki i słodzików.

4. Ogranicz do jednej filiżanki

Jeśli już jesteś po porannej filiżance, staraj się uniknąć pokusy wypicia kolejnej w ciągu dnia. Gdy masz trudności z popołudniową energią, być może nadszedł czas, aby zadbać o więcej snu w nocy lub należy wybrać się do lekarza. Im więcej kofeiny w dzień, tym większa reakcja ciała na stres. Kilka filiżanek dziennie, to zdecydowanie za dużo, dlatego zacznij powoli zmniejszać spożycie.

5. Śniadanie to podstawa

Spożyj trochę jedzenia przed poranną filiżanką. Twój żołądek będzie mniej podrażniony i doświadczysz mniejszych wahań stężenia cukru we krwi. Może to pomóc nie tylko w uzyskaniu energii na cały dzień, ale również pomoże zmniejszyć łaknienie na cukier. Spróbuj dodać szczyptę cynamonu do kawy – dzięki temu stężenie cukru we krwi będzie bardziej unormowane.