DIETA NA ZDROWE WŁOSY

Istnieją składniki pokarmowe, które pomogą nam uzyskać włosy pełne blasku:




Łosoś

Ryba ta jest źródłem białka, głównego składnika włosów. Tłuste ryby, takie jak łosoś zawierają korzystne kwasy tłuszczowe omega-3, które zapobiegają przesuszaniu się włosów.

Owoce morza

Zawierają dużo cynku nadającego połysk włosom.

Białe ryby

 Zawierają mnóstwo białka i dostarczają żelaza.

Jajka

Są źródłem pełnowartościowego białka. Uzupełniają niedobory biotyny.

Orzechy

To bogactwo cynku, kwasu alfa-linolenowego i selenu. Składników, dzięki, którym włosy są mocne i nie łamią się.

Siemię lniane

Bogactwo kwasów omega-3. Wystarczy zalać ciepłą wodą i mieszać do uzyskania gęstego kleiku.

Nasiona słonecznika

Wybierz je na przekąskę - wpływają korzystnie na stan cebulek z powodu zawartości witaminy B.

Oliwa z oliwek

Ten zdrowy olej to bogactwo witaminy młodości - E. Polewajmy nim każdą sałatkę.


Soczewica, fasola, cieciorka

Rośliny strączkowe, to źródło białka, którego włosy potrzebują do wzrostu, a ponadto dostarczają żelaza, cynku, witaminy B i biotyny.

Awokado

Zastrzyk odżywczych składników w jednej porcji. Używajmy awokado do smarowania pieczywa zamiast masła.

Brokuły, szpinak, boćwina

Ciemne zielone liściaste warzywa są pełne witamin A i C, które organizm wykorzystuje do produkcji sebum odżywiającego skórę głowy.

Kalafior i kapusta

Warzywa te dostarczają krzemionki, minerału, który chroni włosy przed wypadaniem i zanieczyszczeniami środowiska zewnętrznego.

Woda mineralna

Pij dużo wody, aby utrzymać dobry stan nawodniony.